www.facebook.com

 EFOP-3.2.5-17-17-2017-00038 azonosító számú
"Mi a pálya?"
Pályaorientáció a Szolnoki Tankerületi Központban
projekt


Az EFOP-3.2.5-17-2017-00038 számú, "Mi a pálya?" - Pályaorientáció a Szolnoki Tankerületi Központban című pályázat célja különböző foglalkozásokkal a pályaválasztás segítése, előkészítése már igen fiatal kortól.
Ezek keretében 2-5. évfolyamon természettudományos élménypedagógiai szakköröket tartunk.



KÍVÁNCSIAK KLUBJA





Az EFOP-3.2.5-17-2017-00038 számú, „Mi a pálya?” – Pályaorientáció a Szolnoki Tankerületi Központban című pályázat keretén belül intézményünk részt vesz a “Kíváncsiak Klubja” programban.

A  programot a Bugyulófalva Szociális Szövetkezet fejlesztette ki 2011-2013 között az Európai Unió támogatásával. A Kíváncsiak Klubja egyedi fejlesztés ma Magyarországon, kifejezetten kicsi gyerekek számára 5-8 és 8-12 éves korosztályokban. 

A program 4 szolgáltatást tartalmaz:
- módszertani és alapozó képzés (30 órás pedagógus-továbbképzés formájában),
- tehetséggondozó modulok (tananyagcsomagok iskolai és óvodai csoportok számára 60 illetve 90 perces foglalkozásokban),
- bemutató foglalkozások és folyamatos mentorálás a módszer átvevői számára, illetve
- folyamatos mentori segítségnyújtás a foglalkozások megtartásának támogatására.

Minden egyes foglalkozáshoz interaktív feladatok is társulnak, amelyek interaktív táblán, de számítógépen is megoldhatóak. 

A módszertan lényege, hogy a természettudományok segítségével olyan interaktív foglalkozásokat vezet be az óvodai évekhez, és az iskolai évek első szakaszához kapcsolódóan, ahol a gyermekek megtanulnak önállóan kommunikálni, csapatban dolgozni, és ezen keresztül saját korosztályuknak megfelelően élményszerűen elsajátíthatják a fizika, biológia, környezetvédelem, csillagászat, matematika, infokommunikációhoz kapcsolódó ismereteket játékosan, saját élményekkel együtt. A gyermekek elé nem követelményeket állít, hanem közös “felfedező túrákat” tesz velük, mindenkinek saját fejlődéséhez, személyiségéhez illeszkedően, változatos tanulási környezetet kialakítva,  sokszínű módszertant alkalmazva (modellezés, kísérlet, kézművesség, fotózás, filmkészítés, helyszíni megtekintés).

A tananyagokat pedagógus szakemberek fejlesztették ki, ehhez nemzetközi szinten is versenyképes adaptációkat vettek igénybe.

A tananyagfejlesztés során összesen 10 modul készült el. A foglalkozások másfél órásak, egy–egy témakör 4–6 alkalomból tevődik össze. Heti egy–egy alkalommal vesznek részt a gyerekek a foglalkozásokon.


A projekt weboldala az alábbi linken tekinthető meg:

http://www.bugyulo.hu


Facebook oldaluk:

https://www.facebook.com/bugyulo/?ref=br_rs